Where the wind blows.

Grattis Morfar! (:
Gubben blir 71 år idag.


Vi, som i Jag, Mamma och Sofia plus Nemo åkte ut till sommarstugan för att fira Morfar på hans dag.
Jag och mamma stod för matlagningen som present.
Det blev supergoda grillspett som mamma hade pillat ihop och jag grillade. Teamwork!
Efterrätten bestod av äkta vaniljglass, varma bär och havrekaka.
Även det helt okej!
En väldigt trevlig eftermiddag/kväll!

Dock blev vi avbrutna mitt i middagen av ett mycket sorgligt besked.
Morfars syster, även känd som faster May (mammas faster, men alla säger faster May) hade avlidit.
Hon hade haft hjärtfel en längre tid men fick diagnos om hjärntumör för inte så länge sedan.
Läkarna hade sagt att hon eventuellt skulle få uppleva en sista sommar men så blev inte fallet..

Vi är inte så stor familj så alla står varandra ganska nära.
Tårar fälldes.
Det känns dock väldigt orättvist just nu.. det är tredje våren/sommaren som någon nära till oss och framför allt till morfar avlider.
Jag hoppas och tror att han orkar stå på sig.
Det känns lite sådär att lämna hans sida nu..
But life goes on I guess.

Tänker på dig May, hoppas du mår bättre nu.
Ta hand om er och dem ni älskar.
Man vet aldrig när livet tar slut.

Kärlek / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0