S'nice!

Nu har jag flyttat klart, nästan i alla fall.
Tänkte måla om hallen innan jag fyller år, men så ringde Bobo och sa att hon kommer på Fredag och orka måla om när man har besök! Eh.. nej!

Match i Leksand igår, lite rysare. Örebro kämpade på bra där. Leksands spelade slarvigt stundtals och det där med powerplay, ja.. det får båda lagen träna ordentligt på. Sen domaren var verkligen ett kapitel för sig.
Oliver Ekman-Larsson kommer i full fart bakom Leksandskassen på väg mot Örebros halva, då kommer en Örebrospelare och total hakar honom. Ekman-Larsson fullkomligt flyger över och gör någon form av kullerbytta i landningen.
Vad gör domaren? Nej han ger Örebroaren 2min för hooking och Ekman-Larsson 2min för diveing.. Seriöst? Hur fan kan man fejka något sådant??
Jag blir så förbannad bara jag skriver om  det så nu lämnar vi detta.
Leksand vann i alla fall med 6-4 och Prestberg gjorde en strålande insats.

I övrigt så är det Kupolen kväll ikväll, ska dit och hitta något fint jag kan ha på lördag/söndag !
Sen funderar jag på om jag ska baka lite kakor tills på söndag eller om jag ska köpa färdigt. Klurigt det där.
Måste komma ihåg att ringa morfars syster också och bjuda henne på kalas.

Nu tänker ni säkert, morfars syster? varför det? Jo, för vi är inte så stor släkt och vi står varandra väldigt nära..
De senaste tre åren har tre fina och nära damer gått bort i vår släkt.
Först var det kära Mormor sommaren -07, hon gick bort i KOL. (Nu kanske ni fattar varför jag är så jävla mkt emot rökning..) Sen är det min Gammelmormor Ia, hon gick bort våren -08 pga av ålder, född 1912 så det var ganska naturligt. Sen har vi Morfars äldsta syster May, hon gick bort nu i maj -09 pga av dåligt hjärta.
Så nu är vi inte så många längre.
Man ska måna om de man har och inte ta varandra för givet, kom ihåg det.

Well well, nu ska vi inte vara dystra.
Nu ska jag ringa och jaga efter en laddare till min datorn, en Dell inspiron 6400! En ny hos Dell kostade multum. Isch och tvi. Och eftersom morfar inte har något företag längre kan man inte ta bort momsen heller.. bice.

Imorgon blir det jobb, 12-16.
Fint det.


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0