in the darkness..

..the light shines through me.

Mja, betapet för hela slanten.
Dock är jag alldeles för otålig så jag förlorar bara.
Jävla skitspel. Bättre IRL för då kan jag gnugga geniknölarna och lägga såndana där ord som ingen ens har tänkt på. Kalasbra.
Tror vi ska ta en brädspelskväll någon dag. Sånt är ju för trevligt! Bara spela, dricka lite gott och skratta mycket.
Ja, det tycker jag.

Lyssnar på Winnerbäcks nya skiva nu. Är lite.. ja, vad ska man säga. Förvånad, tror jag, fast det käns inte heller som rätt ord. Det är svårt att förklara. Många av låtarna är inte direkt "Winnerbäckiga" föra singeln satte jag 10:- på att det var en Melody Club låt. Nästa låt jag hörde introt på så trodde jag det var en Kent. Ack så fel jag hade!
Jag har aldrig riktigt varit ett fan av winnerbäck. Visst jag kan texterna, men jag har aldrig lyssnat så där intensivt som jag vet att många gör. Jag behöver inte gå på honom om han skulle spela i närheten. Han är en såndär artist som man låter playlisten spela igenom för att man är så van med rösten.
Men ändå kan jag inte sluta lyssna på nya skivan, det är något nytt. Något spännande. Jag vill lära mig texterna, jag vill känna efter, jag vill lyssna intensivare. Ni vet.. Sådär så man verkligen, verkligen känner igen sig i texten.
Ni kanske inte har en aning om vad jag talar om men.. Jag måste ha en mening i texterna på de låtar jag gillar starkt. Jag måste hitta något jag kan relatera till för att verkligen kunna slå på musiken på repeat.
Visst. Jag erkänner. Jag laddar hem musik och album jag vill ha. Men vid vissa tillfällen, vill man köpa musiken. För att visa sin uppskattning till artisten. Och denna skiva, den är en sådan. Jag har köpt den nu via iTunes. Och jag måste säga. Det var väl investerade pengar.

I övrigt har jag jobbat från 14-21 idag, det var skönt. Men samtidigt är det utmattande, för jag vill prestera. Jag vill visa vad jag kan. I och med det är jag så uppe i varv när jag kommer hem. Tog mig lite té och en macka för att varva ner. Men icke sa nicke. Jag blev bara piggare.

Hoppas ni mår bra folks.
Jag gör det, livet är lite ljusare nu.

Nu ska jag dock försöka sova. Det käns lite bättre så. Fast fortfarande blir jag ledsen.
Men han kommer hem. Han kommer hem.. Det finns inte ord för hur mycket det betyder.
Kanske det går bättre då, för jag vill inget än att få känna de där kramarna igen. Saknar närheten otroligt.

Det är få man kan vara sociala med i total tystnad.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0