the way I wanna lay..

Jadu, gick upp vid 14.45 idag!
Kom ju hem från jobbet vid 05.30 och somnade inte förän vid 07.
Så det kan gå!
Börjar jobba igen klockan 22.
Fi fan, vilket liv jag har.

Jobb hit och jobb dit. Vuxen? jag? nääee..
Jag måste bara ta upp detta med Borlänge.
För det är på mångas tungor nu att flytta härifrån osv.
Men jag har inte den känslan längre.
Jag har inte bott i staden Borlänge sen jag började 2'an på Dahlander.
Jag har varit hemma någon sommar men annars har jag bott i Säter (inte för att det är så himla mycket bättre..), Sälen och London.
Jag har aldrig riktigt hunnit bott in mig i den lägenhet jag äger på Hagalund. Jag har aldrig riktigt känt mig som en Borlängebo på riktigt, fast jag är född och uppvuxen här.
Antagligen för att det har hände så himla mycket under de åren man utvecklas och tar efter sin miljö.
Men jaa.
Jag känner bara ett lugn inombords just nu av att bo här.
Jag har min lägenhet, jag har vänner (få, men äkta), jag har mina kära familj och jobb samt lite plugg på distans.
Att flytta härifrån just nu skulle bara vara jobbigt. Att gå in i en ny fas lära känna nya områden och människor. Få nya intryck, nej det orkar inte mitt huvud med just nu.
Jag trivs med livet. Precis som det är.
Konstigt när jag tänker efter, men väldigt sant.

Oj, nu blev det djupt. Skitsamma.
Nu vet ni i alla fall.
Tror nog att man måste flytta ifrån staden för att känna sig "hemma" igen. Om ni fattar..

Nu ska jag gå och spegla mig lite till. Köpte en sjukt snygg kjol igår och den sitter klockrent.
Synd bara att man ska kränga på sig sexigare jobbkläder om några timmar.. haha.

Aja, ha en trevligt helg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0