make a difference..

Underbara Sälen.
Nu har jag varit här uppe i 20 dagar. Åker inte hem förens till helgen!
Samtidigt som det är lite tråkigt att åka hem ska det bli skönt att få lite rätsida på vardagen också.
Inte bara gå runt i mitt knallblåa Kari Traa underställ och se flottig ut i håret.
Utan tjäna lite mer pengar igen och sova i min egna säng.
Men jaa.. Svårt att förklara.
Det är liksom en särskild känsla att vara här uppe.
Livet går liksom i slowmotion fast ändå inte. Man oroar sig inte så mycket..

Dock har jag förstört min jacka, dock ej med flit.
Var ute och promenerade med min lilla 43 kg lätta klump vid namn Freja, en Amerikansk Bullmastiff på 8 månader.
Just dessa raser är ganska känsliga vid nospartiet när det är kallt ute och underläppen spricker lätt.
Blev lite bus på vägen hem och det slutade med att hela min vita jacka var blodig!
Fick lite panik, åkte hem till Lennart och (min vackra varelse) Bobo för att tvätta den.
Efter lite råd från Sofia (jaa, hör och häpna, hon gav mig råd ist. för tvärtom) så slängde jag in en skvätt bakpulver med jackan i maskinen. Det ska tydligen göra så att dunen reser sig efter en tvätt..
Tog ut jackan, det var lika kritvit som innan buset.
So far so good.
Tog hem den, hängde den på tork i bastun.
Men här någonstans gick det käpprätt ut i skogen.
För dagen efter kollade jag på jackan och det var gula fläckar lite här och var, eller ja, mer som ränder.
Förmodligen har dunet i jackan färgat av sig.. någon annan förklaring kunde ingen i släkten hitta.
Så nu har jag en småfläckig jacka.. kul! Absolut inte..
Förmodligen är det bara jag som ser det men ja, när man har köpt en jacka för 3500:- då vill man ha den som man köpte den!!
Ska slänga in den på kemis när jag kommer hem.

Har suttit halva dagen och ögnat igenom alla snow/skate-sidor för en ny jacka, jag behöver ju ändå en skaljacka. Men har fan inte hittat en enda en.
Såg en från Zimstern i höstas och kollade på den senast för några dagar sen. Men självklart är den helt slut hos Junkyard. TYPISKT!

Jaja, vad mer har hänt. Inte så mycket faktiskt.
Eller jo. Mina Skidpjux och hjälm har blivit stulna men det anmäldes och jag har hämtat ut nya.

Har även fått en sjukt fint armband av Bobo i julklapp. Ett armband från Humanity.
Har velat haft det hur länge som helst.
Är lite dyrt men en del av pengarna går till välgörenhet. Bra va? :)

Fick det i svart med text i silver. Står en massa vettiga grejer på det.
Fint som tusan.
Kommer passa sjukt bra med mitt Thomas Sabo som jag fick av Sofipropp.

Massa svammel det blev idag. Tänk så det kan bli.
Ska försöka bygga om lite här på sidan men det får bli när jag kommer hem.
Ska även göra er till lags och lägga in mer bilder, men jag har ingen sladd till mobilen och äger ingen kamera så det kommer, okej?!

Nu ska jag sova någon timme sen ska jag som den nörd jag är se hockeymatchen mellan Sverige - USA !
Goooo Sweden!

Nattifnatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0